Τα νέα μέτρα που σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργού υγείας θα ισχύσουν από το Σάββατο 6 Νοεμβρίου, αποτελούν άλλο ένα βαρύ πλήγμα για τον ήδη επιβαρυμένο εμπορικό κόσμο.
Τα μέτρα είναι τα εξής:
- Υποχρεωτικά δύο εργαστηριακά τεστ (PCR ή rapid τεστ) την εβδομάδα για όλους τους ανεμβολίαστους εργαζόμενους τόσο σε δημόσιο όσο και ιδιωτικό τομέα, με δικό τους κόστος.
- Αρνητικό rapid test για ανεμβολίαστους πολίτες προκειμένου να εισέλθουν σε δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες, εμπορικά κέντρα, κομμωτήρια (δραστηριότητες που δεν θεωρούνται αναγκαίες). Εξαιρούνται τα καταστήματα τροφίμων (surer market), φαρμακεία, εκκλησίες.
Από την αρχή της υγειονομικής κρίσης ο Εμπορικός κόσμος, ο οποίος να μην ξεχνάμε πως ακόμη πάλευε να συνέλθει από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, η οποία είχε προηγηθεί λίγα χρόνια νωρίτερα, βρέθηκε για ακόμη μια φορά στο μάτι του κυκλώνα.
Παρά τις τεράστιες δυσκολίες που επέφερε η πανδημία, καθώς και τα αλλεπάλληλα lockdown, ο Εμπορικός κόσμος κατάφερε να σταθεί όρθιος τηρώντας με ευλάβεια όλα τα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του Covid 19.
Οι επιχειρήσεις είναι τραυματισμένες και επιβαρυμένες με πλήθος χρεών, καθώς τα αντισταθμιστικά μέτρα που ελήφθησαν για τη στήριξη του κλάδου μας δυστυχώς δεν ήταν αρκετά.
Το να απαιτεί αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση, οι ίδιοι οι καταστηματάρχες και οι εργαζόμενοι να ελέγχουν τους καταναλωτές για πιστοποιητικά εμβολιασμού και rapid test είναι αληθινά παράλογο. Πρώτα από όλα κάτι τέτοιο είναι ξεκάθαρο ότι θα δημιουργήσει πλήθος προβλημάτων, διενέξεων, κακής ψυχολογίας και πλήθος άλλων αρνητικών καταστάσεων, οι οποίες είναι ξεκάθαρο πως θα οδηγήσουν σε κατακόρυφη πτώση των εσόδων και της κίνησης.
Επιπροσθέτως δημιουργείται ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού, όταν τη στιγμή που ο εμπορικός κόσμος επιβαρύνεται με τις συνέπειες αυτών των μέτρων, τα σούπερ μάρκετ και οι λαϊκές αγορές, που όπως όλοι γνωρίζουμε διαθέτουν πλήθος ειδών λιανικού εμπόριού εξαιρούνται αυτού.
Ο Εμπορικός κόσμος έχει αποδείξει ότι τηρώντας όλα τα μέτρα προφύλαξης και τα υγειονομικά πρωτόκολλα ουδέποτε αποτέλεσε εστία διασποράς του Covid 19. Τουναντίον με πλήθος προσωπικών δαπανών σε μια ομολογουμένως δύσκολη περίοδο κατάφερε να μετατρέψει τα καταστήματα του σε ένα ασφαλές περιβάλλον για τον καταναλωτή.
Η εφαρμογή αυτών των μέτρων με τον τρόπο που εξαγγέλθηκαν ειδικά μια περίοδο σαν αυτή (Εκπτώσεις, εορταστική περίοδος προ των πυλών) θα δώσει άλλο ένα μεγάλο πλήγμα στον κλάδο μας, το οποίο ειλικρινά δεν ξέρουμε αν είναι σε θέση να το αντέξει.